fredag 3 april 2009

Inlägg #53

På Facebook häromdagen så svara jag på några frågor som skulle visa vilken karaktär i Sällskapsresan jag är mest lik och svaret blev GÖSTA. För dom som inte kommer ihåg vem Gösta är så ska jag försöka förklara. Gösta är gubben som får sin bil bortbogserad i början av filmen och som ska åka till Spanien och köpa tomt. Han misslyckas med allt skulle man kunna säga. Och han är jävligt dålig på golf.

Såhär löd motiveringen om mig:

Du är bitter. Du har det inte lätt. Du är chef, du vill ha en kvinna, du får henne inte, du blir ännu bittrare. Du går på nitar efter nitar och det ta på din kropp, du är inte ung och frisk längre, utan dras bland annat med hjärtproblem. Du blir ännu bittrare.

Är jag verkligen GÖSTA?
Börjar jag bli en bitter gammal gubbe som misslyckas med allt?
Jag börjar bli lite orolig faktiskt.

Jag avslutar med en bild och ett Gösta citat från filmen:



"Måtte djävulen ta alla fruntimmer!!"

Over and out!

4 kommentarer:

Fippe sa...

Antingen så är du Gösta...ELLER så är det så att tester på Facebook inte är 100% pålitliga... Jag menar...ska man lita på facebook så är jag död sen ett halvår =)

Tommy Jakobsson sa...

Mer om våra glada ungdoms dagar...finns många goa fester att tala om. Lr upplevelser....när vi satt på ulna och prata me ulrik....eller svarade är nog mer ärligt att säga.

Anonym sa...

Jo, du är ju sådan. Inte mycket att göra.

Anonym sa...

Jag kan inte låta bli att göra de där testen på fb...fast de är jättefåniga..