fredag 17 april 2009

Inlägg #56

Jaha då ska jag förska blögga lite igen då. Har varit riktigt dålig på det på slutet. SKÄRPNING JONTE!!

Jag har ju lovat en liten fyllestory från Växjö och här kommer den. (orkar inte hitta på namn åt alla nu så jag använder dom riktiga namnen. Om det är någon som vill att jag ska ta bort det så får ni säga till)

Det va jag, Tjoffe, Henka, Staffan och Lars som skulle åka ner och hälsa på Patrik i nån liten håla precis utanför Växjö. Det börja med att vi plocka upp alla och va riktigt taggade för en trevlig lördagkväll med en massa nya månniskor. På resan ner som är ungefär 3 timmar lång lyckades Henka trycka i sig 15! öl. Det va det värsta jag någonsin skådat i mitt liv. Dock är jag inte förvånad att det va just han som gjorde det =)

När vi väl kom fram typ vid 16.00 så va vi lite lagom fulla och fick då reda på att det va maskeradparty där. Detta hade vi ju naturligtvis inte blivit informerade om så vi fick gå omkring i våra vanliga kläder. Vi satte oss en stund i Patriks lilla rum en stund sen fick Henka för sig att han och jag skulle gå ner till festlokalen och träffa alla andra. Sagt och gjort så gick vi dit och "mingla" lite. Vi satte oss vid ett bord och prata lite med folket och hade det trevligt. Henka satt mest och prata med en störtskön tjej som satt i rullstol.

Sen när vi suttit där en liten stund så gick Henka in och skulle "tvätta av porslinstolen". När han sen kommer ut så ställer han sig på altantrappen och säger väldigt högt och tydligt så alla hör:

"Hej på dig ditt lilla mongo!"

Detta säger han till tjejen som sitter i rullstol. Jag blir precis paff och är helt hundra på att nu blir det slagsmål redan efter vi varit där i typ en timme. Folk blir upprörda och konfronterar honom och då börjar han ljuga nått så in i helvete. Jag kan säga att jag nästan trodde på honom själv.

Såhär lät det:

Det är så här att jag har själv en handicapad syrra och hon vill bli behandlad precis som alla andra. Vi prata om det förut och du ville ju också det eller hur?

På nått konstigt sett så fick han sympatier av ALLA och jag tror nog den lilla tjejen i rullstolen blev kär i han! =)

Senare på kvällen så stod alla grabba och snacka med en tjej som kalla sig Johanna om jag inte minns fel. Tjoffe viskar då till mig att det är helt klart den snyggaste tjejen här ikväll. Jag nicka och höll med. Vad vi då inte visste va att Johanna va ingen Johanna utan en dräng som klätt ut sig till "Johanna" på denna maskeradfest. När vi fick reda på det så kunde man inte tro det va sant. Det va helt klart den snyggaste killen jag sett i hela mitt liv. =)

Nått som etsat sig fast i minnet från denna helg va också när Lars satte igång och prata östgötska. "Guu så fiiina wwoudodenner dii har här"

Det är sånt man kan börja tänka på ibland. Fy fan va jag skratta.

Nu ska jag upp till lokalen och försöka vinna lite cash!

Over and out!

5 kommentarer:

Macke sa...

o hej vad det går.

Tompa sa...

skulle du inte komma igång med bloggandet...ha ha ;)

#21 sa...

ZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzz :)

Tompa sa...

Gäsp gäsp....jag blir lika trött som Fräddä

Macke sa...

öhhhhhh.. öhhhh