onsdag 29 april 2009

Inlägg #57

Nu är det dax att göra ett försök och blögga lite igen. Idag har jag endel frågor som jag hoppas någon med mer än vanlig grunskoleutbildning kan svara på?

Det är ju såhär att vi är inne i en fruktansvärd finanskris och alla företag måste vidta åtgärder och säga upp folk till höger och vänster. Alla företag går minus och det verkar inte finnas nått slut på skiten vad jag förstått.

Nu till mina frågor:

När man inget har att göra hur kan man då inte hinna med?
Varför vill nån ha grejerna så fort som möjligt om ingen har råd att köpa?
Hur kommer det sig att jag skickar ut typ lika mycket som när finanserna är "normala" som när det är det är djup kris?
Ger vi bort våra saker nu kan man ju undra?
Får vi inte in några pengar?


Det har blivit extra transporter hela veckan p.g.a. att kunden vill ha sina grejer så fort som möjligt.

Jag har varit med om nedgångar förut och det är likadant varje gång.

Nu måste snart orderstocken gå upp så vi har normalt med jobb igen. Tror inte jag orkar med att jobba så mycket när det inte finns nått att göra mycket längre till! =)

Over and out!

2 kommentarer:

Tompa sa...

Bra skrivet Jonte. Man kan ju undra vad som händer den dagen det tar fart du.... ;)

Anonym sa...

"Tror inte jag orkar med att jobba så mycket när det inte finns nått att göra mycket längre till!"
-Du måste skämta, latmask!