torsdag 9 april 2009

Inlägg #55

Dagens påskasmäll blir ett gammalt tema som har varit mycket populärt. Det blir 2 st Liif historier idag. Dock så är det historier som han berättat för mig från hans yngre dagar. Han har berättat dom säkert 1000 ggr på dessa 7 ½ år jag jobbar därnere så jag är säker på att det är sant.

Historia 1 är en historia vi får höra varje sommar när det börjar bli lite varmt ute.

Det va en fruktansvärt varm semesterdag för inte allt för lång tid tillbaka. Liif jobba ute i trädgården och svettades när han blev fruktansvärt sugen på en öl. Han gick in i köket och öppna kylskåpet och såg att det inte fanns några öl. Då såg Liif att det stod en "kall och goo kvarter" (så beskrev han flaskan) i kylskåpsdörren. Han skruva av korken och börja halsa. (här gör han ett ljud samtidigt som han visar exakt hur han dricker: blöb blöb blöb)

Sen när han skulle gå ut och fortsätta jobba i trädgården så ser han kärringa ligga på ett luftmadrass på gräset och då slår spriten till och han ser kärringa sväva iväg. Så då tyckte han det va dax att gå in och vila en stund. Han sa även att han trodde det berodde på solsting! =)

Om man kan beskriva en liten flaska Explorer som "kall och goo kvarter" så känns det som man nångång i livet haft lite problem med spriten. =)

Historia nr 2 är en av dom nyare men det utspela sig när Liif va yngre.

Det fanns en kille till med samma namn där han bodde så honom kalla dom Liiffe Apa. =)
Liif och Apa skulle cykla till Skänningemarken och syppa lite där en härlig sommarkväll och när dom väl kommer in till Skännige så ser Liif att Apa tuggar på "pickagummi". När han berätta det så fatta jag inte riktigt va han mena men sen förklara han att "pickagummi" är ett annat ord för kondom. Så där gick Liif och Apa och "läska näbb" tuggandes på "pickagummi". =)

Här kommer ett litet axplock av Liif gamla kompisar/arbetskamrater:

Liiffe Apa
Kalle Koko
Snurrig Kurt

Kommer inte på några fler för tillfället men lovar att skriva då jag kommer på fler.

Vad har vi då lärt oss av Liif och Seren änsålänge då?

Joo att vi MÅSTE börja använda ord som "Läska näbb" och "pickagummi" =)

Kommer komma ett nytt blogg inlägg under helgen där jag skriver om en resa jag och mina kompisar hade till Växjö för några årsen. Det va en händelserik helg som säkert är rolig att läsa om! =)

Over and out!

1 kommentar:

Flickan sa...

Glad påsk Korven:)