måndag 24 januari 2011

Inlägg #65

Vart tar alla pengar vägen?

Har precis fått mitt årsbesked om hur mycket pengar man tjänat under 2010 och utan att skryta så va det vääääldigt mycket pengar. Så frågan man ställer sig är ju vart fan jag gjort av med alla pengar?
Har jag varit ute och rest? Nej!
Har jag köpt hus/lägenhet eller bil? Ja det har jag ju men inte en spänn är ju tagen från mina konton.

Så nu har jag fått mig en ordentlig tankeställare och tänkt att leva februari precis så som jag gjort hittills MEN har skaffat mig en budget-app till telefonen där jag ska skriva upp ALLT jag spenderar. Ska bli väldigt intressant att se.

Sen i mars har jag bestämt mig för att ha en köpfri månad. Då får jag inte spendera en enda krona mer än vad som är absolut nödvändigt. Det ska bli väldigt intressant att se hur mycket man klarar av att spara på en månad. Kommer också bli en galet tråkig månad men det är ett måste för att få lite perspektiv på vad alla pengar går till. Har lagt in i appen lönen för imorgon och vilka räkningar jag har. Om jag någonsin i livet ska kunna åka till Vegas eller New York så måste jag ju börja spara lite.

Nu blir det budgetblogga för fulla muggar! =)

Over and out!

Inga kommentarer: