tisdag 25 januari 2011

Inlägg #66

Jaha då har lön kommit in på kontot och man har betalat alla j-a januari räkningar.
Skrev ju igår att jag ska spendera lika mycket pengar som jag brukar men så kommer det ju inte bli nu när jag ser hur mycket som går ut på skit genom min app. Så förhoppningsvis har jag några slantar kvar när månaden är slut. Kan dock bli svårt då jag både har en Göteborgs resa och födelsedagskalas inplanerat.

fr.o.m. idag kommer jag nu lägga ut mina utgifter här. (struntar i att lägga ut inkomsterna för det har ju ingen med att göra ;o))

Dagens utgifter: Snus 640 kr
Totalt månad: 640 kr

Over and out!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Intressant detta :)

Jag blev så intresserad att jag själv installerade en sån där budget app på min telefon hehe... ska bli kul att se var pengarna egentligen tar vägen.

Felet man gör är väl att man först betalar alla räkningar, sen bränner man pengar på allt möjligt och har man tur så är det nåt kvar i slutändan. Man borde nog istället börja med att spara undan ett par tusenlappar, sen betala räkningarna och sen därefter ha kul med det som är kvar...

Jonte sa...

Hehe... Ja Nu jävlar ska det bli ändring... =)

Ja precis man lever ju efter tillgångarna så att säga... Har jag 5000 kvar efter räkningarna så räcker dom precis månaden ut. Men har jag bara 2000 kr så klarar man sig med bravur då också av någon konstig anledning.

Då borde man ju kunnat lägga undan 3000 spänn den månaden man hade 5000 att leva på. Men det gör man ju inte. OBS detta är helt hypotetiska siffror! ;o)