torsdag 5 februari 2009

Inlägg #27

När jag vakna i morse och slog på nyhetsmorgon så såg jag en film från polisenskamera när det va upplopp i Rosengård, Malmö. Först skratta jag lite gott åt den otroligt snygga malmödialekten han polisen hade sen börja jag tänka lite på vad han igentligen sa. Det är ju fan skrämmande att en polis säger sådana saker. Vet att här ute på "landet" är ALLA lite smygrasister så jag kanske får lite anonyma kommentarer efter detta?

Det jag tycker är förjävligt är att detta är välutbildade killar och tjejer som är tränade för dessa situationer. Polis, brandmän, läkare o.s.v. SKA i min mening aggera precis lika i ALLA situationer varesig det är en svart,vit eller gul människa.

Nu ska vi ta lite likheter. Tänk om någon i Motalapolisen hade något emot folk från Vadstena. Att han helt enkelt inte är lika hjälpsam om en vadstenabo skulle råka ut för något. Skulle du som vadstena bo ringa polis då?

Jag skulle aldrig göra det. Det jag menar är att en duktig polis ska kunna hamna i bråk med någon en kväll och sedan kanske hjälpa densamma nästa kväll när han är i trubbel och behöver polisens hjälp.

En man/kvinna i dessa yrkesroller ska ALLTID va neutrala i ALLA frågor!!

Vad tycker ni??

Här kommer filmen....



besöks topp igår på 111 st! JIPPI!!!

Over and out!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror tyvärr det där är ganska utbrett. Både bland poliser, andra yrken och vanligt folk. Att det blivit en så stor grej är att denna gång fastnade det på film.

Jag håller med dig, det är förjävligt. Speciellt när det kommer från poliser.