tisdag 10 februari 2009

Inlägg #29

Jaha då va det dax att blögga lite igen. Har dock inte så mycket att skriva men har fått skit för att jag uppdaterar för lite.

Det har inte hänt så mycket med skägget sen igår. Det som hänt är att jag möjligtvis har tagit mig lite vatten över huvudet. Kan ju inte gå in i nått sånthär orakad. Jag skulle ju naturligtvis rakat mig först. MEN det kan ju va så att det absolut inte har någon betydelse heller. Kanske inte händer det som ska hända för jag ska raka mig.

Tror jag det kommer hända?
Ingen kommentar!

Vill jag att det ska hända?
Ingen kommentar!

Hur kommer jag må om det inträffar?
Ingen kommenar!

Var kommer jag befinna mig när det händer? (om det har någon som helst betydelse)
Ingen kommentar!

Nu ska jag prata lite musik där jag behöver Er hjälp. Jag lyssnar på allt allt allt när det gäller musik men jag har jävligt svårt med titlar och artister. För tillfället lyssnar jag mycket på ballader vilket har varit lite av favorit kategorin hela tiden. En bra ballad tröttnar man aldrig på. Jag håller på och sätter ihop en Spellista med "love songs" här på spotify och jag skulle väldigt gärna vilja att ni skrev Er favorit ballad (jag vet att alla har en=)) i kommentarerna. Vill verkligen att jag får en lång och bra lista. Dessa låtar har jag där hitills:

Air supply - All out of love
Bon Jovi - I don´t like mondays
Bryan Adams - Heaven
Chicago - If you leave me now
David Bowie - Life on mars
Eric Clapton - Tears in heaven
Europe - Carrie
Guns n´Roses - Don´t cry
Guns n´Roses - November rain
Jeff Buckley - Hallelujah
Lionel Richie - Endless love
Lionel Richie - Hello
Mariah Carey - Hero
Mariah Carey - Without you
Natalie Cole - Miss you like crazy
White Lions - Whe the children cry

Nå? några fler förslag?

Fan är nästan lite stolt över migsjälv nu när jag har "outat" att jag är en riktigt "softy" =) (kanske alla visste redan?) =)

Over and out!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Duran Duran - Ordinary World

Anonym sa...

Empty room med Gary Moore
Hunting high and low med A-ha
I want to know what love is med Foreigner
My oh my med slade
The power of love med Frankie goes to hollywood
Careless whispers med Wham
I just died in your arms med Cutting crew
Somebody med Depeche Mode
Brothers in arms med Dire Straits
Carrie med Europe
I should have known better med Jim Diamond
Broken Wings med Mr Mister
Kayleigh med Marillion
Mama I´m coming home med Ozzy
Holiday med Scorpions
Back for good med Take That
We dont need another hero med Tina Turner
Forever young med Alpaville
True Colours med Cindy Lauper
Två av oss med X-models
Don´t dream it´s over med Crowded House

Tess sa...

Ti hi fick jag dig att skriva 2 dagar i rad ;-)
Tror du fick med alla mina favoriter i din lista.

Anonym sa...

Jag lägger min röst på Roxette - it must have been love! Ger riktiga mellanstadie-disco feelings :)

Och här e en lista med bara svenska ballad-klassiker, riktigt nice:

http://open.spotify.com/user/zoddic/playlist/37yjExHl3K4CcfxFlJSHbs

Anonym sa...

Upptäckte just att en jävla massa låtar i den playlisten jag länkat till har tagits bort från spotify :( surt att låtar försvinner hela tiden.

Macke sa...

Nu kommer skit-tuffe Mackan med ett par st låtisar.

REM - Nobody hurts
Gilbert O`Sullivan - Alone again(finnes ej på Spotify tyvärr)
The Chi-lites - Have you seen her
System of a down - Lost in Hollywood
Metallica - Nothing else matters
Slipknot - Snuff
Stone Sour - Zzyzx Rd. (grym låt)

Har fler på lager men det blev givetvist blackout när man satte sig o skulle skriva ner de.

Fräddä sa...

De här är inte lätt... Finns ju galet många go-bitar...

Men slänger upp några som ingen annan har skrivit ännu...
Är ju lite av en acoustic/cover/Live grabb :)

Daimien Rice- Cold Water
Dolly parton- JOlene (acoustic)
Matchbox 20-Time after Time (cover)
Lifehouse-Storm
Ryan Adams- Wonderwall (Cover)
Dishwalla-Every Little Thing (Live)
Live- Dance with you
Stereophonics- Nothing compares to you (cover)

Anonym sa...

I ´ll Find My Way Home med Jon and Vangelis. Den låten är med i Filmen G.

Anonym sa...

The power of Love med "Frankie goes to Hollywood" är ett måste.
/Pippifågeln som tror du kommer glappa snart :o)