måndag 23 februari 2009

Inlägg #36


Då va det måndag igen då och dax att lägga ut ett nytt skäggkort. Jag börjar med att svara Rikardos kommentar på förra inlägget. Eftersom jag hela tiden sagt att jag aldrig kommer avslöja något till det är klart så vet ju ingen om det va nära i lördags. Inte jag heller vet det. Eller va det nära? =)

Finns inga svar på det....

Ska nu lägga upp alla 3 bilder jag har från varje vecka så får vi se om det hänt något.


9:e februari


16:e februari




23:e februari

Ja lite skillnad är det nog allt... =)

Jag funderar på att börja hitta på lite roliga inlägg att skriva. Fick ganska bra respons på inlägget om vårt lilla besök på Max. Folk visste inte riktigt vad dom skulle tro. Va det sant eller inte? Ingen visste! =)

Nu kom jag att tänka på en gammal anekdot som faktiskt är sann. Det handlar om en nära vän till mig. Vi kan kalla honom Tjiffe.

Tjiffe va en väldigt duktig schackspelare som liten. Han va faktiskt uttagen till U-16s schacklandslag redan som 11-åring va en av sveriges största talanger. (tror han va med på omslaget av Chessnytt)

Jag har för mig han har en statistik på: 91 Vinster och 7 förluster på dom två åren han spela på Europatouren i schack.

Tyvärr så tog ju denna karriär slut väldigt abrupt på en Europatourtävling i en källare nära Warszawa. Han och hans lillebror, Vi kan kalla honom Girra har väldigt hett temprament. Girra fick lära sig spela väldigt tidigt oxå och ville naturligtvis bli lika bra som brorsan. Eftersom Girra bara va 5 år vid denhär tiden så hade han inte börjar tävla på så hög nivå. Han va med Tjiffe till den lokala klubben för att se och lära.

Åter nu till kvällen i Warszawa som förstörde en annars lysande karriär. Tjiffe åkte då ut i kvartsfinal mot Ryssen Oleg Kwartzov och blev så förbannad att han tryckte in en bonde i ögat på Kwartzov och blev avstängd på livstid. Jag tror inte han rört en kung, häst eller löpare än idag. Girra la även han brädet på hyllan men jag vet att så sent som förra sommaren så hörde förbundskaptenen av sig för att fråga om Girra börjat spela igen men han tacka vänligt men bestämt nej.

Over and out!
kanske påhittat.... Kanske inte..

10 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA ja visst fan har det hänt något med skägget...växer så det knakar ju. Kommer bli MYCKET intressant om några månader...

Anonym sa...

Tjiffe schackmästare! LOL

Jonas Öhrman sa...

Jag tror fan ite jag kommer raka mig när jag får... Börjar trivas =)

Anonym sa...

Du kommer raka dig när Fönstervinkarn slänger en slängpuss till dig! Var det rätt?

Jonas Öhrman sa...

hahaha....

Jonas Öhrman sa...

Ingen kommentar.... =)

Anonym sa...

Du ser förjävlig ut i håret Jonas!

Jonas Öhrman sa...

hehe... Ja jag men får ju inte klippa mig heller.... Men skägget ää fränt va? =)

Carl-Martin sa...

haha.

Det var en i sanning rolig historia...

Jonas Öhrman sa...

hehe...
Jasså rydenlund ää inte och tittar till läget ibland oxå alltså =)

Ang. historien så är den ju lite tragisk då Tjiffe kunde stått i historieböckerna idag som nummer 1 genom tiderna... =)