måndag 2 mars 2009

Inlägg #39

Jaha nu snöar det igen.... FAN!!!! Ska man aldrig bli av med den här skiten??

Såhär måndagar brukade jag ju skäggblögga förut men nu är det över. Lite tråkigt faktiskt.

Får ta helgens events istället. Jag har några roliga grejer som hänt och en väldigt väldigt tråkig. Vi börjar med det tråkiga som jag inte ska skriva så mycket om. Jag åkte ner och såg Wettern så storstryk av Lund i Lund igår. Återkommer till resan senare.

I fredags så spela vi lite poker. Det va kul men gick inget vidare. Drack nog lite för mycket för att kunna hålla mig fokuserad hela tiden.

I lördags så va jag, Fippe och PG ute och gick tycklinge runt. Det va mycket behövligt då jag va fruktansvärt bakis. Efter rundan så gick Fippe och Daniel till Venezia för att köpa pizza och väl på plats så tyckte Fippe att Daniels glasögon såg konstiga ut. Han tänkte peta till på ena glaset och märkte då att ett glas ramlat bort. Så han peta Daniel ä ögat! hahaha! Puckot hade inte märkt att han sakna ett glas! =)

Sen senare på kvällen så åkte jag och Fippe in till Harrys. det va trevligt. Träffat PGs båda systrar. Visste knappt att han hade syskon så det va kul att träffa dom. Fick man ju några att dela taxi med oxå! =)

Nu till söndagen. Det börja med att vi åkte ner till Kungsvalla vid 10.00. Ja vi va jätte tidiga så vi fick stå där och frysa en halvtimme tills bussen kom. När vi väl satt oss och tagit av oss jackorna så bestämde sig Fräddäs pappa för att gå ut och ta ett bloss. Då upptäckte Mulen den äldre att pappa Fräddä tagit på sig sin tröja åt fel håll. V-neck fick en helt ny innebörd kan man säga! =)
Han va väl så nervös inför matchen.

Väl på plats i Lund så fick Wettern 2 snabba mål i arslet och även två fula bentacklingar mot sig. När Falk fick sin bentackling så blev Mulen den äldre så förbannad på läktaren så han stod upp och gapa på domar´n säkert i 3 minuter. Ja har aldrig sett någon så förbannad på länge. Det va många roliga ramsor som kom ut från den munn då. Såg Macs mor bara satt och titta på honom och log. =)

Här kommer några bilder jag tog. (dock blev det inte så mång som jag hoppats)



Uppvärmning på isen....



Uppvärmning på läktar´n =)

Ett stort tack till Janne W som fixa fram en buss så vi galningar kunde åka ner och kolla på matchen. Tråkigt bara att det sluta som det gjorde.

Även ett jätte tack till grabba i Wettern som spelat underhållande hockey hela säsongen. Har varit jätte kul att gå ner och kolla iår. Längtar redan till nästa säsong.... Här kommer ett klipp på en kille som är lite sur för han gjort självmål som jag hoppas några spelare som läser detta dra en aning på smilebanden iallafall.. Kanske inte nr 9? =)



Over and out!

Ps. Jag hade macs nr 8 igår. Ska inte ha den nästa gång!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe ja han är rolig vår vän Daniel! Lite pinsamt var det när hon den snygga på venezia börja skratta lite =)

Tack för en bra helg...! Den blev i stort sett gratis eftersom jag vann pokern =)

Häj häj

Anonym sa...

Haha Daniel-historien var förbannat rolig :D

Anonym sa...

hahaha han e för goo Daniel !! Tror inte NÅN annan skulle kunna tappa glaset i glasögonen utan att märkat =) !! Kan tänka mig att de log på pizzerian ! Man får grattulera Fippe för pokervinsten!! De va faktiskt kul o höra att han vann! Krya på dej till nästa HCW-säsong Jonte ! Nu får du tänka på lite golf ett halvår ist =)

Jocke sa...

Daniel Danälg Kernell!! Vilken man! Haha!! Har han inte även såna glas som blir mörka utomhus?? haha! hoppas inte =)

Jonas Öhrman sa...

Nää som tur ää så har han inte det.... hade ju varit ännu märkligare om han missa det då! =)