torsdag 26 mars 2009

Inlägg #48

Jag brukar alltid ha min ytterdörr låst även när jag ää hemma för det ää inte alltid lätt att höra om nån komemr in. Men igår så skulle jag få besök vid 18.00 och lät då dörren va olåst så när jag satt framför datorn så hör jag att nån kommer in. Tror ju då naturligtvis att det är Madde som kliver in hos mig. Hör hur det kommer steg uppför trappen och sen hör jag en mansröst som säger: HALLÅ!?

Reser mig upp och går mot hallen och ser där en man som jag pånått sätt känner igen men vet inte från vad. Han frågar efter en kille med nått annat namn och jag sa att han bor inte här. Han ger sig inte och frågar 2-3 ggr om jag inte är han. Börjar då bli lite irriterad men tillslut så går gubbfan. När han väl står där och tjatar så kommer jag på varför jag känner igen honom. DET ÄR EN J-A BOKFÖRSÄLJARE!!!

När han är påväg ut igen så hör jag ännu en gång: HALLÅ DU!

Går tillbaka till idioten och han säger att han förväxla namnen och frågar då om jag är Jonas. Säger då ja och han presenterar sig som Stig. Han frågar om jag är nöjd med böckerna och jag svar som det va att jag skicka tillbaka skiten och att jag inget ville ha.

Han säger då att det är lite nya böcker nu som han vill visa och frågar om jag har tid. Jag svara att jag inte har det och då går han och säger att han återkommer.

OM idioten kliver in engång till utan att jag släpper in honom så blir jag fan förbannad.

Har precis skickat ett par sms till min vän konstapeln.

jag skrev såhär:

"Igår klev en bokförsäljare in i min lägenhet utan att jag släppt in honom och jag sa att jag inte hade tid med honom. Om han bara kliver in en gång till så kommer jag bli förbannad. Går det polisanmäla en sån sak?"

mitt andra sms löd:

"Är det okej om man håller i ett luftgevär i handen medans man pratar med honom?
Kan det vara till min nackdel även om jag inte skitar på honom?"

Såhär löd svaret:

"Hemfridsbrott om han vägrar lämna på tillsägelse.
Luftgeväret skulle kunna vara till din nackdel tror jag"

Så nästa gång han kliver in här så kommer jag säga åt honom snällt men bestämt att han ska gå ut ur mig lägenhet. Om han fortfarande står kvar så kommer jag säga: Går du inte nu så ringer jag polisen. Sen om han fortfarande försöker sälja nått så kommer jag säga till honom att nu får du smaka på bössan!! =)

Det borde hjälpa! =)

Ska även försöka ta en bild på honom som jag sen lägger upp här på bloggen! =)

SLÄPP INTE IN STIG PÅ BERTMARKS!
NI BLIR INTE AV MED HONOM!!

Over and out!

1 kommentar:

Jocke sa...

Haha! Denna underbara Stig... har råkat ut för denna man med! Hade ju hans årsböcker i 10 år typ.. men sen när jag sa upp det rakt i ansiktet på han en gång så blev gubbfan så jävla tjurig o nästan skällde ut mig.. haha! O jag fick säga nej gång på gång innan han fatta, o när han till slut efter många dumförklaringar på mig fatta att jag inte ville fortsätta så kläcker han orden men detta måste du se, vi har gjort en ny årsbok om människroppen den bara måste du ha för kroppen är det viktigaste du har eller hur sa han o jag svara "jo det är sant".. o då tyckte han det var självklart att jag skulle ha den istället.. haha! Nej jag har inte råd med en massa dyra böcker sa jag då.. går till läkaren om jag behöver veta nått om min kropp =) Då återgick han till o tjata om dom första böckerna IGEN.... Jag kan inte fatta att du vill förstöra den fina raden med böcker du har i bokhyllan börja han då.. hehe! då blev till o med jag trött på gubbfan.. o sa att om jag lägger alla i en låda o lägger i förrådet behöver man inte irritera sig på att det fattas böcker =) Vilken jävla idiot.. haha!