tisdag 17 mars 2009

Inlägg #45

JAG LEVER!!!!!!!

Det va precis så svårt som jag trodde innan. Jag stappla och "slet läder" som Mange hade sagt! =)

Tyvärr så glömde jag ju bort att ta ett kort på mig själv i Falk hockeygrejer. Hade varit läckert att lägga upp här nu!

Därför måste jag va med nån mer gång nästa säsong! =)

Jag fick spela i första femman med Macke Lindholm och Adde Axell på backen. Fräddä HF, Calle Pilhemmer C och jag som VF.

Jag lyckades göra 3 otroligt snygga mål. Jag ska berätta.

Första baljan Fick jag pass av Fräddä på backhand mitt i slottet och fortsatte då skrinna åt höger. Höll bort backen med vänster armen och hantera pucken med en hand. Sen tog jag tag i klubban och drog iväg vad jag skulle tro en av säsongens hårdaste backhand skött i ishallen som gick in mellan benen. Målis hade inte en chans.

Andra va en exakt kopia på Tedenbys 1-0 till Hv igår. Fräddä fick pucken på kanten jag skrinna nästan lika fort som Tedenby mot bortre stolpen och fick pucken på bladet och gjorde inga misstag.

Tredje målet va en riktig läckerbit. Stressa deras back nere i hörnet, han försökte sig på en tunnel och jag bara klackar fram pucken till mig själv och bryter in från högerkanten. Gör en vacker kroppsfint åt vänster och sen trycker upp den i första kryssen. Målisen va och köpte körv ännu en gång.. =)

FAST DET VIKTIGASTE IKVÄLL VA:

JONTE ÖHRMAN 3 MÅL!
MATTE ÖHRMAN 0 MÅL!

VAD SÄGER MAN?

GAMMAL ÄR ÄLDST! =)

Over and out!
kan ha överdrivit en smula!

9 kommentarer:

Macke sa...

haha ja ungefär så var det. Sista målet var snyggast eftersom du fick upp pucken över isen. Svårt o sätta 3 pytts när man lirar i en sån superfemma. Känns lite jobbigt när du dissar femman o inte ens nämnar oss. EN FÖR ALLA, ALLA FÖR EN

Jonas Öhrman sa...

förlåt Mac.... Uppdaterar nu!

Anonym sa...

Hahaha...verkar som det blir tufft att få tillbaka m
sina grejer näste sässe..

Fräddä sa...

Hur känns kröppen idag ??? :)
Häftigt att du kom igår. Hoppas de var sköj ???
Bara börja vara med på barmarken i sommar så att du kan kriga om en plats i vinter :)
Tycker du är ett riktigt Power Play ämne :)

Ha de gött..
#21

Macke sa...

Snackade precis med sportgruppen. De kunde stolt presentera Jonte som ny spelare i nästa års trupp. De lyckades få Jontes underskrift efter att ha lovat att han skulle få ta över wettern bloggen. Skapligt backstap där. Jonte kommer inte köra barmark utan dyker upp i seriepremiären. Skaplig stjärna

Anonym sa...

Ha ha ha

Jonas Öhrman sa...

haha... Kroppen känns ok idag änsålänge men jag börjar känna lite i låren nu så i morgon kan jag antagligen inte gå... =)

Jag skiter i barmark och kommer till serien börjar...Haha... Kommer bli 10 ggr bättre när jag fixat egna HELA grejer. Kändes som Falk inte skaffat nya grejer sen han va 15år eller nått.. =)

Jonas Öhrman sa...

BTW så vill jag ha nr 33 som min stora idol Marty McSorley!! =)

Anonym sa...

för att försvara mig lite;) jag var back, backar göra inga mål haha... Mer Petrasek med 2 ass iaf.