tisdag 24 mars 2009

Inlägg #47

Har varit riktigt dåligt med blogginlägg på sistone för jag har fått lite idétorka. Skulle väldigt gärna ta vara på detta inlägg och fråga vad folk vill läsa om?

Vilket/vilka ää era favorit inlägg?

Jag har en riktigt rolig historia som jag har sugit på väldigt länge som jag nångång i framtiden ska skriva om men den personen som det handlar om har jag "hackat" på ganska mycket i mina inlägg i vinter så jag suger på den en stund till så han inte tycker jag börjar bli elak. Ska lämma honom i fred en stund! =)

Hmm... Sitter och funderar på om jag har nån mer på lager. Nån gammal fyllehistora kanske?

Fan det ää helt tomt.... Jag känner ju endel yrskallar som Patrese och Smedby som jag VET har gjort en massa roligt man skrattat åt men kommer inte på nått...

Jag då?
Har inte jag gjort bort mig riktigt ordentligt som jag skulle kunna skriva om?

Jo säkert en j-a massa men kommer inte på nåt om det heller.... FAN!

Jag kom på nu. Jag ska bekänna en sak som väldigt få vet om. Jag hade min första fylla när jag va 13 år om jag inte helt är ute och cyklar. På den tiden så bodde jag varannan helg hos min far och där fanns (och finns fortfarande) en välfylld bar.

En lördag då runt -95 så va jag och mina två vapendragare Tjiffe och Stiffan ensamma hos min far och vi gjorde en härligt "häxa" i en 50 cl petflaska som jag då skulle dricka upp. Det va början på en lång och mindre lyckad spritknyckar period. Att inte fars "tant" upptäckte nått är för mig än idag en gåta. Världens mest ordningssamma (pedantiska) dam jag någonsin träffat! =)

Dock så lyckades jag inte dricka upp denna otäcka blandning själv så vi blev inte så berusade men kul hade vi! =)

Jag tror det va ända gången vi lyckades sno sprit utan att vi blev upptäckta.

Det hände vid 2 tillfället till som jag kommer ihåg. Båda gångerna hos Stiffans föräldrar Lina och Lirs-Ange. Vid första gången så lyckades han ta men när vi skulle hem till Stiffan efter festen i Rismarken så kom dom ju naturligtvis på honom för han va precis kanon. Dom upptäckte även då att det va vatten i spritflaskorna som dom hade i skåpet! =)

Jag och Tjiffe hade inget druckit denna gång men vi alla fick sitta bakom lås och bom i 2 veckor för de "tre musketörerna" så gäller ju ALLTID "En för alla! Alla för en!" =)

Efter detta dråpslag så markera Lina och Lirs-Ange spritflaskorna så vi inget skulle ta.

Men Stiffan kunde inte riktigt hålla fingrarna i styr. Han gick och titta länge på flaskorna och sen utbrast han:

- Fan farsan har ju dragit strecket för långt ner!
- Jag kan ju ta lite ju!

mycket riktigt hade han dragit strecket på flaskorna längre ner än där nivån va så Stiffan börja hålla upp i en petflaska igen.

Denna gång så hann han/vi inte dricka en droppe för när väl Lirs-Ange och Lina kom hem så gick dom direkt till skåpet och vände uppochner på flaskorna och såg att det saknades en hel del! =)

En rosenrasande Lirs-Ange satte sig i bilen och körde i ilfart till oss där vi va hos Pitte. Han kom inspringande genom ytterdörrn och gapa så högt att det fortfarande ringer lite i öronen. Även denna gång blev det 2 veckor i skamvrån för oss 3. På grund av det så missa vi Påskdiscot. =(

Over and out!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Medgärningsmän brukar ofta få samma straff som gärningsmannen, så du vet =)

Ägd av mina smarta päron också när det gällde strecket... aj aj aj

Ingen annan som "lyckats" i sin ungdom??

Anonym sa...

Haha! Fin underhållning vad gäller spritflaskestrecken. Beklagar sorgen för farfar!

Jocke sa...

Haha! Vilka gärningsmän.... jasså hon trodde det var jag!! Jag har aldrig snott en droppe sprit nånstans.. =)Men detta var skoj... o preskriberat eller blev du skyldig "baren" en häxa??

Anonym sa...

Det va preskiberat men vi vet ju nu vad vi kan ge henne i födelsedagspresent! =)

Anonym sa...

Jag tycker att du ska skriva mer historier från ditt jobb! De tidigare inläggen därifrån har ju varit underbara.

Anonym sa...

hahaha de va en smart Pappa som drog strecket (när flaskan stod upponer) hahaha, kan se era miner framför mig när han flög in o vrålade på er, hehe

Idétorkan försvinner snart Jonte ! Du ä ju en framåt-man i många avseende o idérik o rolig, så snart har du huvvet fullt mä roliga berättelser igen, de e ja övertygad om, o va ju rätt länge sen du festade me oss - bättrar vi på det kommer de genast upp roliga historier igen.... de vet ju både du o jag =)