tisdag 10 mars 2009

Inlägg #42 *uppdaterat

Sitter här hemma och är sjuk. Fy fan va det är tråkigt. Jag som fått lite nya arbetsuppgifter på jobbet som är jättekul och istället för att va där så får man sitta hemma på muggen och spela harpan på mobilen. Jättekul!!!

Nu börjar jag så smått bli bättre i kistan så förhoppningsvis är det påväg åt rätt håll iallafall. Nog om min sjukdom. Nu till det som hände igår!!!

Ja va hände igår undrar då ni?

det va kvartsfinal nr 3 mellan Timrå - Hv71 och Timrå gjorde mål i sudden. Då får man se detta på hockeykväll:



Är inte det inte offside???????????????????????????

det är fan skandal!
Skulle jag göra bort mig så på jobbet så skulle tjifen komma fram till mig och säga:

- Jonas du kan packa ihop dina saker och gå hem. Vi vill inte ha dig kvar!

Nu kommer det inte hända ett smack och nån domarbas kommer sitta och säga:

- Jag har inte sett händelsen så jag kan inte kommentera det men vi domare är ju bara människor så vi också göra fel ibland som alla andra.

Det måste va jävligt enkelt att sitta och säga att man inget sett varje gång det blir lite tjafs om domsluten och att gömma sig bakom att alla gör fel nångång i livet.

Jag tycker man ska göra som man gjorde i England med domaren som dömde bort Englands mål i VM.

SLÄNG UT NAMN, PERSON NR, ADRESS OCH TELEFON NR I TIDNINGEN!!!!!

Har suttit och kollat på lite CL fotboll ikväll och just beskådat nästa domartavla. Nån vek stakare blåste straff till Liverpool för någon hands som inte fanns. Liverpool måste väl ha rekord i att få straffar som inte ska va straff eller?
Måste väl finnas nån statistik på det?

Jag citerar Stuart Baxter:

"This is the fucking champions league!!"

Såg just på aftonbladet att det är just nu är 100 olyckor i snöhalkan och det är ju jätte tragiskt om folk har blivit skadade och avlidit men man måste ju ändå ställa sig frågan om folk blir chockade av att det snöar?

Det är ju likadant varje gång det snöar lite så blir det en j-a massa olyckor. Jag kanske inte förstår som inte har körkort men är det inte lite konstigt iallafall?

Om man ska jämföra lite med mitt liv på cykel så fattar jag ju att har det snöat så cyklar jag inte som en idiot till jobbet utan jag tar det ju piano för annars vet jag att jag komemr cykla ikull. Tänker man inte likadant när man kör bil?

Nu är det jävligt halt så jag får nog ta och köra lite långsammare. Känns som en självklarhet tycker jag. Kan förstå att det skulle bli en massa olyckor om det börja snöa i Afrika där dom aldrig sett skiten förut men vi borde väl förstå bättre när vi har kallt och is/snö 2 månader om året???

Sitter här och tänker på om jag har något positivt att skriva. Svaret är
NEJ!!!!!!!!!

Så slutar här!
Over and out!

3 kommentarer:

Jocke sa...

Hehe! Jo det var fan skaplig offside. Det är många ggr man bara känner för att regelrätt bara skälla alternativt ge en vänskaplig klapp på domare som förstör matcher! Ara Abrahamians fall är nog det värsta... hehe..! Då hade jag så gott som bokat flyg till Peking =)
Jo snö är farliga grejer som folk söder om Gävle aldrig kommer lära sig att det alternativt kan vara halt! haha! Klart du ska med till malung =)

Jonas Öhrman sa...

Ja brottningen va fan en riktigt skandal....
Ja Malung kanske vore trevligt... =)

Jonas Öhrman sa...

Leo Takula va domaren.... Nån som kan telefon nr? person nr? adress? Finns han på facebook? =)