måndag 8 december 2008

Andreas Jämtin!

Hoppas den här storleken är till belåtenhet för mina lite äldre läsare? (Har fått lite klagomål)

Då va det alltså dax för matchen man nu har väntat på sen det lilla svinet kom tillbaka till elitserien. Jag va så förbannad på att han inte valde att komma "hem" till Jönköping igen och spela för Hv som han nu gjort i ja jag vet inte hur många år det blir. 6-7 kanske??

Men sen efter ett tagså börjar man inse att det kanske inte är så konstigt. Alla hockeyspelare i elitserien nuförtiden har hockey som yrke så klart som fan att dom spelar det är bäst betalt. Om nu Lenér skulle ringa till mig och säga:
- Kom och jobba för osspå Bofab istället. Du har samma arbetsuppgifter men kommer få 10 000 mer i lön.
Inte fan skulle jag säga då att jag kan inte för jag har ju Fredriksons i mitt hjärta!

Det är klart att det fortfarande finns hjärta i alla klubbar men det är inte alls på samma sätt som förr när folk va snickare vid sidan av. Då va ju 99% av spelarna från trakten och alla hade nästintill spelat ihop sen pojklagen. Jag tror att Jämtin ville komma tillbaka till Jönköping men dom tog helt enkelt inte imot honom med öppna armar som han hoppats på efter alla år i klubben. Det va nog lite mer tvekan tror jag och då så ville han sticka kniven där det skada mest och gå till rivalen LHC. Hade Jämtin varit uppvuxen i Jönköping spelat i Hv i hela sitt liv hade det varit skillnad. Då hade Hv gjort allt allt allt för att få in honom i laget. Kosta va det kosta vill.

Med dom tankarna jag nu har så skulle jag vilja att publiken i Kinnarps Arena hyllade honom när han klev in på isen. Jag kommer ihåg en match för lite mer än 10 år sen när Mark Messier klev in i Madison Square Garden med en Vancouver tröja istället för Rangers som han haft i så många år. Det rulla Messier klipp på jumbotronen och publiken hylla honom till tårar. Det va stort!

Kan ju inte riktigt jämföra Hv och Rangers och framförallt inte Jämtin och Messier men det är ändålite samma sak. Börjar det hånas ikväll så tror jag bara Jämtin blir bättre. Bättre att hylla så kanske även han blir lite blödig.



Såhär såg det ut i New York då!

Jaja.... Nu är det dax att börja ladda!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket bättre storlek på bokstäverna nu. Farbror Micke

Anonym sa...

Klockren jämförelse med hjärtat i Fredriksson och bofab och allt vad det nu var. Hehe.

Anonym sa...

mkt bättre storlek pöjk. Nu kan vi "gubbar" oxå läsa utan att lägga näsan i skärmen=)

Håller me dej ang jämförelsen av Messier o svenska spelare..... vet vad HV gjorde åt Jämtin me banderoller mm.... men de värsta är att så skulle ALLA jävla svenska klackar gjort !! De e de som e så sjukt låågt...

men men. just SPELARNA "kramade ju om" han efteråt såg de ut som oavsett om HV torskade mot rivalen.... de e ju de som e lite stort att SPELARNA gör så... sen får publiken göra sitt skit bäst de vill... TYVÄRR är de likadant i alla jävla klubbar som sagt. LHCs supportrar e inte ett dugg bättre, o du kommer väl igår vad Skellefteå gjorde mot Jonathan Hedström för nåt år sen då han lirade i Timrå....

synn svenska "supprotrar" e så ensidiga o okunnande o "enkelriktiga" på nåt sätt.... men men

Anonym sa...

Haha! bra jämförelse :). Men det är så sant money talks 2008. Fortsätt skriv, underhållning i ett gråtaskigt Strängnäs

Jonas Öhrman sa...

hehe...Ja jag ska försöka skriva så mycket som möjligt för att tillfredställa det gråa livet i strängnäs! =)