torsdag 18 december 2008

Mervi Vesala - I wanna love you tender

Lår mig presentera Finlands svar på Svenne och Lotta! =)





Jag har försökt hitta lite info om Mervi Vesala eller Veikko Samuli men har inte hittat nånting. Jag ville verkligen lägga in en info ruta här men det kanske bara blev denna hit! =)

Då får vi väl analysera videon lite då. Den börjar ju otroligt starkt med lite småhopp med tillhörande armrörelser. Detta är en dans jag aldrig skådat på varesig dansbandskvällar eller välfyllda discogolv. Sen efter dom har hoppat ut ur bild kommer en väldigt ståtlig man in i bild. (en 70-tals Patrese=))

Patrese börjar med att sjunga att han älskar henne jätte mycket och att han ska aldrig göra henne illa typ. Då kommer en tjej in. (låt oss kalla henne Bengtzing för att göra Patrese glad=))

Hon börjar sjunga att han älskar henne men hur ska hon kunna veta att han inte skojar? hon vet att han vill ha henne idag men hur blir det imorgon?

Då sjunger Patrese oohh du är så fin, dina läppar smakar som vin, jag skulle vilja att du va min.

Då kommer dansgänget in igen och ja jag vet i fan va dom styr med. Det ser nästan ut som dom går och rycker i en spak eller nått liknande. Har jag heller aldrig skådat.

Sen kör Bengtzing sina gamla rader om att hon inte riktigt litar på Patrese.

Då kommer en väldigt avancerad mönsterbildning med armarna. När det sen är klart och alla sträckt ut armarna utåt så börjar första killen vicka på höfterna. Det går inte analysera denna dans överhuvudtaget. Notera även att det är en kille som är fruktansvärt lång som går förbi i mellanspelet här. =)
Hur fan har man tänk när man gjorde denna video?

"okej här har vi en kärlekslåt om en snubbe som ää kär i en brutta. Jag har världens bästa idé på video till den. Vi sätter dom två turtur duvorna på en plattform ute i rymden med 10 dansare som dansar en sexig dans medans dom sjunger ut sin kärlek tillvarann."

Finnar ää fan blåsta! =)

jaja... Då fortsätter vi.

Patrese sjunger ut engång till hur förälskad han är i Bengtzing och hon har nu blivit övertygad om att Patrese verkligen älskar henne och hon svarar att hon älskar honom också och att om hon får hans hjärta så lovar hon att aldrig lämna honom.

Patrese kör då "Då sjunger Patrese oohh du är så fin, dina läppar smakar som vin, jag skulle vilja att du va min".

och nu äntligen har Patrese fått sin Bengtzing och dom sjunger nu ihop om hur mycket dom älskar varann.

Då avslutas allt med att dom flyger iväg i en bil, rakt ut i rymden!
Hahaha!


För den som inte vet vem Patrese är så kommer en bild här:


11 kommentarer:

Anonym sa...

GÖSSES så daant!! vilken hit o fr a VILKEN VIDEO hahaha.... SKAPLIGT 70-tal kan man ju luuugnt säga!!

Men får ja min Linda Bengtzing så ä de ju LÄTT värt o stå o fåna sig sådär o sen såsmåningom efter mkt vin o dnas äntligen få dra ut i rymden mä na i en egen svettig o fräch bil, hahaha =)

Anonym sa...

Jag ligger dubbelvikt varje gång jag ser den här. Det rycket han gör där vid 2:28 är ju helt underbart =)

Jonas Öhrman sa...

haha...Ja det rycket ää helt underbart....

Anonym sa...

hehe ja och så ser man att han efter rycket börjar gå helt vanligt fast han inte riktigt är ur bild ännu...klockrent

Anonym sa...

hahaha jaa de där "rycket" har ja aldrig testat, måste ja testa på statt nån gång o se om ja får nåra hugg i Bengtzings klass =)

Anonym sa...

Hehe en klassiker, alltid lika kul. Jag tycker att höjdpunkten är 1.57 in i låten när dem har kört ledet med armarna i olika höjd och sen därefter slår till med det beryktade bakvända luftgitarrhoppet ut från ledet.

Jonas Öhrman sa...

Nu är det kommentar rekord!!!!

6 st nu innan mig!! =)

Jocke sa...

Hahah.. jag håller med Sleipner om stegen runt 1.57! Annars skulle jag gärna vilja träffa koreografen som gjort dansen så jag kunde dominera på Harrys dansgolv sen =)

Anonym sa...

Plötsligt händer det... Jag vinkade igen =)

Jonas Öhrman sa...

haha....Ja idag har vi ju vinkat flera ggr till varann!

Jag ää i chock tillstånd! =)

Anonym sa...

Haha! Saknar ord, väldigt kul video. Påminner mycket om svenska 70-tals dansband.