onsdag 17 december 2008

Idiot eller förnuftig?

Ja nu blev ni nyfikna med den titeln va? =)

Joo det är så här att jag inte fått en ända el räkning sen jag flytta in på storgatan den 1 mars. Det tog ett tag innan jag kom på det men jag tänkte att jag skulle spela dum ifall nån ringde eller nått sånt. Jag trodde aldrig att det skulle gå så lång tid innan dom hörde av sig. Jag har nästan trott att elen ingick i hyran här.

Men sen så läste jag att en kille i Åtvidaberg som fått en räkning på 18000 nu i julklapp p.g.a. att han inte fått nån räkning bara. Då fick man ju en liten klump i magen och tänkte att man kanske måste ringa och kolla hur det verkligen ligger till.

Jag ringde till Vattenfalls kundtjänst förut idag och fick först prata med en telefonsvarare som sa att det skulle ta c:a 3 min tills det va min tur och att jag va samtal nr 13. Jaha det kan jag vänta tänkte jag.

Sen gick det en minut och då sa rösten "Du är nu samtal nr 4". Då tänkte jag fy fan det här går ju fort. Sen gick det en minut till och rästen sa att jag nu va samtal nr 1.

Jag tror fan dom säger samma sak till ALLA som sitter i den där j-a kön. Va ju för fan nr 1 hur j-a länge som helst.

När jag väl kom fram till en gammal tant så visste hon inte om jag bodde där vattenfall levera eller om det va ett annat bolag. Jaha då kanske jag inte ska prata med dig då sa jag och tänkte lägga på. Då sa hon att hon skulle kolla vem min leverantör va. Efter mycket vänta så kom hon fram till att det ändå va vattenfall som va min leverantör. (vilket betyder att jag säkert kunnat skita i att betala el i all evighet)

Hon fortsätter då och frågar när jag flytta in. Då sa jag har jag hade för mig att det va 1 mars. Då säger kärringen att hon tror att jag flytta in 1 februari för det va då som den förra hyresgästen blev bortkopplad. Nää jag är ganska säker på att jag flytta in 1 mars sa jag till henne då. Jaja okej då fick jag som svar. Så nu kommer jag få en saftig el räkning från 1 mars tills nu i julklapp av vattenfall!

Frågan är ju nu om jag varit enidiot som ringde och berätta att jag inte betalar för mig?
eller va det förnuftigt gjort??

Jag kan tycka att det va lite förnuftigt för jag skulle inte vilja att dom kom på det efter 3 år att jag har fan intye betalat nått och bli skuldsatt för resten av livet för jag inte betalat el!

Vad tycker ni? Bra eller anus?

På lördag kväll är det en boxningsmatch jag absolut INTE vill missa. Det är mellan Rocky (Evander Hollyfield) och Ivan Drago (Nikolaj Valujev). Den gamle mästaren Rocky ska ta sig an den oslagbare och fruktasvärde ryssen. Dock vet jag ej om dom ska boxas i Ryssland och om ryssarna till slut kommer heja på Hollyfield men annars finns det en hel del likheter. =)

Återkommer med en matchanalys på söndag!

Nu är det dax att duscha innan min "Efterlyst-date" jag ska ha med PG! =)

Hej då!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr är det ju faktiskt så i Sverige idag att man själv har ansvar för att man får sina fakturor. Saknar man en faktura så är det eget ansvar att få den betald. Väldigt lustigt, men så är det. Så jag tycker det var förnuftigt och inte idiotiskt av dig att ringa. För sånt här kommer de på förr eller senare så då kanske du, som du säger, hade fått en faktura om 3 år som var betydligt högre. Så jag tycker du gjorde rätt.

Jag är i en liknande sits där min bredbandsleverantör har problem att skicka ut sina fakturor. Så jag får ett inkasso brev VARJE månad från dem. Men det är alltså mitt ansvar att ringa dem och ta reda på hur mycket jag ska betala. Även om de inte skickat nån faktura. DET är däremot idiotiskt. Skickar de ingen räkning så tycker jag de inte kan ta betalt. Jag kan inte hålla reda på ALLA mina olika fakturor.

Så för att sammanfatta:

Jonas - Förnuftig
Regeringen - Idiotisk

//F

Anonym sa...

Matchen mellan Rocky och Drago blir ett stort skämt. Jag undrar hur många ronder Rocky orkar stå på sina gamla ben när besten går loss på honom.

Det skulle vart roligare att se Drago mot bröderna klitschko.

Angående räkningen, ja du gjorde nog antagligen rätt. Men du kunde ju frågat om du inte bara kunde få nåt slags påslag på elen ett tag framöver så att du inte behöver å betala hela kakan på en gång. Fast det kanske inte går att göra så. Ses i jul!

Jonas Öhrman sa...

jo då det går att göra avbetalning på räkningen så det komemr det nog bli....Ja jag tror inte Holyfied klarar 4 ronder....