söndag 28 december 2008

Städning! (eller vad man kan kalla det)

Alla som känner mig och som varit hos mig vet mycket väl om att städning är inte min starka sida. Jag är varken bra på det eller gör det speciellt ofta. Kanske hänger ihop. Träning ger ju färdighet! =)

Har nu på ledigheten funderar lite på att ta och städa lite iallafall och när jag nu såg mitt PS3 va grått istället för det vackra pianosvarta så tyckte jag att det va dax. =)

Jag har nu ikväll dammat, dammsugit och torkat golvet i mitt vardagsrum. (ett rum åt gången=))

Jag tänkte bara damma och köra lite med dammsugaren men sen så övertala brorsan mig att även torka av golvet.
När jag gick där och torka mina golv med nån lemon doftande såpa så tänkte jag på vad jag skulle skriva här i bloggen och min tanke va att titeln på inlägget skulle va "mitt vardagsrum luktar lemon".

Men istället för en härligt fruktig doft så är det nån unken svettdoft som ligger och retar mina näshår!!!! FRUKTANSVÄRT!!!

Sen blir man ju nästan invalid varje gång man ska göra nånting sånthär.

När ska grejerna va gjorda för folk som är över 160 cm långa?
Jag får så in i helvete ont i ryggen när jag dammsuger och torkar golv. Eller det kanske beror på att jag har fel teknik?
Kanske ska böja mer på knäna?
Kanske ska gå och svanka som man gör när man spelar golf?
Finns det nån därute som har samma problem som jag?
Är det någon som har en lösning?

Måste avsluta med att lägga in JENS BOLLIUS underbara hyllningslåt till Motala.






Over and out!!

6 kommentarer:

Jocke sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jocke sa...

Vilken städare han är då =) Jo mitt moppskaft är jävligt kort oxå.. o jag går framåtböjd med full fokus när jag dammsuger så jag får ont i ryggen.. hehe! Låten är en riktig hit med tillhörande video.. haha! Kul när han sjunger fel =)

Anonym sa...

Haha för kort mopp...vilket jävla I-landsproblem.. gör som jag, doppa Oliver i ett badkar, kör upp en innebandyklubba i han och sen är det bara att moppa på...så slickar han rent mellan springorna samtidigt...

Anonym sa...

städa OFTARE o lägg 1 eller 2 pussel varje år så får du ingen träningsverk när du städar=)

Jaha det är DÄRFÖR du har långskaftad putter din rackare ROFLMAO =). Skulle me andra ord slå dej på en runda om du körde me "normal" putter för du skulle få ont i ryggen mot slutet pöjk, hehe... nee rå vet att du slår mej ändå, men tanken va ju rolig, haha

Flickan sa...

Duktig du är Jonte! Har du städat "rökutrymmet" oxå..? haha
Gott nytt år

Anonym sa...

Det här med städning beror helt enkelt på lagen om alltings jävlighet. När man tappar en macka med kaviar så kommer alltid kaviarn neråt mot marken. Om man tappar ett chips så är det klart att det hoppar in längst in under soffan. Om all skit befann sig mitt på golvet så skulle ju städningen bli rena barnleken men eftersom man måste köra ryggknäckartekniken för att komma åt på de mest jävliga ställena är det inte mycket att göra åt. Det är bara att böja rygg och kämpa på.