fredag 5 december 2008

Fredriksons bröderna och Sean Avery

jag har så mycket att berätta om våra kära bröder vi har på Fredriksons att jag inte vet vart jag ska börja.

Utan att säga några namn så kan vi kalla dom Liif och Seren.

Det är två riktiga orginal som troligtvis har smakat lite för mycket på flaskan när dom va yngre. Liif är 62 år och Seren är runt 55... Dom är väldigt speciella p.g.a. att allting ska vara precis som det har varit ialla år. Kan säga att vi skojar och härmar dom dagligen men det är inte alltid lika roligt.

Ska börja med att berätta hur en normal arbetsdag ser ut. Det börjar med att jag kommer till jobbet nångång mellan 06.27 och 06.54... Då sitter Liif och Seren inne på mitt kontor och dricker sitt morgon kaffe. Såfort jag sticker in näsan där så säger Liif och Seren:

Liif : - Här kommer Öhman!
Seren: - Här kommer han ju Öhman!
Liif: - Ser han inte lite trötter ut Öhman
Seren: - Han ää trötter idag Öhman!

Precis när dom sagt det färdigt så har jag hunnit ta av mig mina ytterkläder och tagit min mugg för att gå och hämta mig en kopp kaffe. När jag sen kommer tillbaka till kontoret så reser sig Seren upp från MIN stol och säger då:

- Du ska få sitta Öhman!

- Har värmt upp stolen åt dig nu Öhman!

Dett är ganska jobbigt att höra varje varje morgon men vi har ganska roligt åt hur blåsta dom är när dom håller på.

Idag har min teamleader varit ledig så igår va Liif lite nervös för han visste ju inte vem som skulle öppna "grinna".

Liif kom då till mig igår och fråga om jag skulle göra det och om jag skulle komma tidigt. Jag sa att jag får se hur tidigt jag kommer och att jag tog med mig nyckeln till "grinna" hem.

Nu börjar det komiska. Jag va väldigt väldigt trött i morse så jag låg kvar lite längre idag så jag tror jag va på jobbet kl 06.45. När jag då stiger in innanför ytterdörren så sitter Liif på en stol precis vid porten och säger:

"Har du öppnat grinna?"

Det va en fantastisk syn såhär i efterhand. Va måttligt road så tidigt på morgonen. =)

Jag tror jag har 150 Liif och Seren berättelser på lager men vi får ta några itaget! =)

Såg i kommentarerna att det iallafall är en som väntar på mitt blogginlägg om Sean Avery. Får väl ta och skriva några rader om denna väldigt underhållande hockeyspelare.




"Manhattan" Sean Avery är utan tvekan min näst största idol. (Efter Marty McSorley)
Han har nu blivit avstängd på obestämd tid p.g.a. att han sa så i tv. WHAT?
Jag kan tänka mig att han är ganska blåst denhär mannen med utan tvekan det största profilen sen fornstore McSorley dagar! =)

Nu är det tyvärr såhär Smedby att jag måste gå till lokalen men jag lovar att skriva lite med om vår käre Avery i ett senare inlägg......

Nu blir det poker och öl!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm...undrar vilka du menar...HEHE...Lycka till med spelet./Tjifen

Anonym sa...

Haha fy fan va kul!
/Smedby