onsdag 3 december 2008

Vad håller Svenska spel på med?

Vad är det som hänt med Poker-SM på svenska spel?
Jo det ska jag berätta för Er här och nu.

Det är så att dom underskatta antalet besökare som ville titta på när svenskaspels svenska mästare skulle koras så sidan la helt enkel av. Dom kunde inte spelat färdigt. Jag tycker man kan jämföra det med om man skulle lägga den sjunde avgörande matchen i SM-finalen i hockey på kungsvalla och efteråt säga att
"Jag trodde inte så många skulle komma och titta!"

Jag har nu suttit och väntat på hur dom skulle lösa detta fruktansvärda problem och idag kom alltså beslutet att man inte ska spela färdig turneringen. WHAT?????

När sidan börja strula så va dom 21 spelare kvar och när dom besluta sig för att avbryta va dom 15 st kvar. Dom betalar nu ut pengar till dom 21 st som va kvar när strulet börja och ger dom pengar för hur mycket marker dom hade då.

Då va min första tanke att då måste det ju va några spelare som förlorar en massa pengar eftersom dom kanske hade mer marker när dom avbröt än vad dom hade när det va 21 st kvar...

Mycket riktigt så va det en kille som låg i topp som förlora i runda slängar 200 000 kr. Det som är lite spännande med utbetalningen också är att det är en kille som hade 444 032 i marker och fått 74 813,31 kr utbetalat till sig. En annan kille som hade 432 056 i marker fick ut 89 554,57 kr. HUR FAN GÅR DET IHOP???

Jag har hört nu att dom rättat till det men ändå... Det roliga är ju att Svenska spel har valt att behålla rake beloppet. Alltså i runda slängar 130 000 kr. Det är alltså det extra beloppet du betalar vid varje turnering för att dom ska anordna turneringen. Då tycker jag det ska va en garanti för att det ska funka hela turneringen eller?
och om det inte gör det så ska man väl få ALLA pengar man betalat in tillbaka?

Läste nu att UNIBET ska bjuda in alla 21 st som va kvar i spelet och låta dom få spela färdigt turneringen. UNIBET har även slängt in 100 000 kr till vinnaren och 3 st UNIBET paket till Budapest. En riktigt bra PR grej och nu lyckas dom kanske locka över Svenska spels bästa spelare.....

Såhär står det i förra numret av First poker:

" Vår rättsliga tvist med Svenska spel angående varumärket Poker-SM närmar sig en lösning"

Hoppas dom inte löst det och att pokerförbundet kan stå där och skratta och säga:

"DET DÄR GJORDE NI JU JÄVLIGT BRA!"

Jag hade tänkt att skriva lite om Sean Avery här också men får ta det lite senare.....

2 kommentarer:

Patrese sa...

De va som faan, de där hade jag inte hört faktiskt... men JÄVLAR vilken skandalgrej!!! Ska ju bara inte få hända ju !

INGEN bra grej gör Gotlands monopolbolag minsann.....

Anonym sa...

Skriv om Sean Avery nu!
/Smedby