fredag 12 december 2008

Hatar att ha fel !!!

Nu ska jag berätta lite hur min dag på jobbet har varit. Eller jag börjar med att berätta vad jag gör på jobbet. Tror inte alla vet. =)

Mitt jobb är att ta ut artiklar från lagersystemet, boka transporter och fixa fraktdokument.
En vanlig dag börjar med att chefen skriver ut en plocklista och lägger på rätt dag i hyllan. Kirre kommer och hämtar plocklistan och ställer sig i MIN truck som jag lånar ut till honom. Han plockar allt och ställer på golvet. Där står Liif och väntar på att få börja packa. När det sen är klart kommer plocklistan in till mig och vi gör bedömningen hur mycket det behöver bokas och sen tar jag ut allt från lagersystemet.

Nu till dagen jobb. Varje fredag skickar vi en j-a massa till GTS. (Tetra Pak Global Technical Support)
Dom har nu de senaste månaderna haft väldigt lite att göra där nere så nu har dom trakaserat oss för att dom inte tycker vi sköter vårt jobb. Och det är framförallt mitt jobb som inte sköts. Dom säger att dom saknar följesedlar ibland och dom tjatar om att dom fått följesedlar på artiklar som inte är med o.s.v.

Jag hatar verkligen att ha fel!
Eller rättare sagt så hatar jag folk som anklagar mig att ha fel när jag VET att jag har rätt! =)

Så nu dom senaste månaderna har vi räknat alla plocklistor och följesedlar så det är lika många och skrivit på plastfickan hur många det ligger i. Det har varit rätt varje gång. Aldrig nått fel.
TILLS IDAG!!!!!!

Jag hade faktiskt väldigt mycket att göra idag. Så när jag kom tillbaka efter lunchen så va lastbilen redan på plats och jag hade inte ens börjat med GTS:en..... Jag satte igång och skrev ut följesedlar som aldrig förr och lyckades märka alla pallar och lådor innan nån blev allt för irrterad. Nu kommer vi till mitt lilla misstag.

JAG GLÖMDE RÄKNA HUR MÅNGA FÖLJSEDLAR OCH PLOCKLISTOR DET VA!!!!

Det som aldrig varit fel på 2 månader va nu denna gång jag glömde räkna naturligtvis fel!!!
Vi hade lyckats att skriva ut en plocklista 2 ggr så dom har fått 40 st av en detalj istället för 20 st.
Jag börja naturligtvis leta efter syndabocken. För det va ju naturligtvis inte jag som gjort fel. (min Teamleader har lärt mig att det är så man ska göra =))
Men tillslut fick jag ge mig och erkänna att det faktiskt är mitt fel!

SÅ FÖRLÅT THIFEN OM DU LÄSER DET HÄR!! JAG GLÖMDE RÄKNA FÖLJESEDLARNA!
HOPPAS DU KAN FÖRLÅTA MIG??

Nu är det poker, öl och glögg som gäller!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju konstigt att man inte kan vara ledig en em utan att ni fuckar upp det. Julledigheten indragen!! ;)
/Tjifen

Macke sa...

ÖHHHHHHH SOPA