torsdag 22 januari 2009

Blogg inlägg #23

Jag börjar med att kritisera min kusse lite. Han har ju som sagt lovat att göra en riktigt läcker "goal celebration" när han gör mål och nu har han gjort två mål sista två matcherna. I Stångebro skyllde han på att han lovat att göra det på hemmaplan och nu i söndag så skyllde han på att vår "number nine" hoppa på honom direkt. Kan du verkligen ta en sån anklagelse Gurra?

När jag nu vet att det är några stycken hockeygrabbar som är inne här och läser så tycker jag ni ska se till att han övar på nån snygg när han lyckas trycka in pucken på träning också så det sitter i ryggmärgen sen när det är dax på match nästa gång. Nån som är sugen på att tjata lite på han? Fräddä? Mac? Falk? =)

Idag fick jag se nått roligt på jobbet som jag missat att ta upp. Det handlar om Seren! =)

Som jag sagt tidigare så är Seren ungefär 55 år gammal. Han är den ända montör på Fredriksons som har overall på sig fortfarande. (känns som en 70-tal kanske?)

Jag ska idag berätta lite om hans vanor. Dock inte så mycket vad han håller på med på jobbet utan det är mer efter klockan slår 16.00.
Eller vi börjar med kl. 15.50. Då tar han sin Östenssons kasse (ALLTID ÖSTENSSONS KASSE) och går ner mot toaletterna och tvättar händerna. Sen efter det så ställer han sig vid datorn (dom lite äldre och även Seren kallar det tv:n av någon anledning). Då börjar det vanliga tugget.

-Jaha då är det dax att fylla på massäckadosan och snart gå hit igen då.

Sen när då klockan på datorn slår över till 16.00 och han ska stämpla ut så står han där och säger:

-Dii tackar inte längre. Det gjorde dii förr men inte längre! (det förra stämplingsprogrammet vi använde oss av stod det Tack efter man stämplat in eller ut)

Här efter han stämplat så skiljer sig faktiskt dagarna lite. När han rökte så vet jag att han cykla upp till OKQ8 varje tisdag och handla en limpa cigg. Vet dock inte vad han styr med nuförtiden på tisdagar.

Men varannan torsdag är det som han brukar dax att:

- Gå till glasbanken vettu. Minus på saldot! (Systembolaget)

Just idag va en sådan torsdag. Hur vet jag då det undrar ni kanske?
Det ska jag berätta för Er nu.

Varannan torsdag när det då är dax för glasbanken så är det även dax att gå till vanliga banken.
Det va ju ändå inte svar på er fråga hur jag vet att det är en sådan torsdag. Låt mig nu fortsätta.

Jo när en sådan torsdag infaller så har han stoppat ner "bankboka" i bröstfickan på sin snygga overall. (för er lite yngre läsare så finns en jättebra förklaring vad en bankbok är på denna länk:http://sv.wikipedia.org/wiki/Bankbok)

Han går alltså in varannan torsdag till banken med sin bankbok och tar då antar jag ut en större summa pengar som han kan spendera under 14 dagar till nästa gång det är dax att göra samma process igen. Antar att det är precis samma öl och lika många varje gång han går in på bolaget.

Här har vi alltså en man som inte ens är 60 år och inte klarar av ett bankkort!

Imorgon drar jag till Göteborg och är borta hela helgen så det kan nog kanske komma upp nått roligt inlägg därifrån! =)

Over and out!

7 kommentarer:

Jocke sa...

Haha! Va skön han är Seren då! =)

Anonym sa...

det kan ja inte ta!....ja fick ju en smäll precis när han gjorde mål så ja satt ju på arslet när han hängde dit den =)...fanns gott om tid för lite firande!

Anonym sa...

Jag trodde bankböckerna var borttagna!

Fräddä sa...

Tjena Jonte.. Ska snacka med Pöst-pöjken ikväll...
Ja & Gurra fixar de...
Ett krav ifrån vår sida ikväll är att han måste göra den varje gång han gör mål idag. (även på övningarna) Tycker de skulle vara en fin gest mot dig som har blivit "lurad" 2 matcher irad.... Eller ???
Trevlig Helg i GbG!!
#21

Anonym sa...

Ajdå, nu var det klippt. tack för att du skapat ett "tjat" moment..nooot:P

Hörs i Göteborg Imorgon!

Jonas Öhrman sa...

han har ju dessa att välja på... Här kommer en länk..
http://se.youtube.com/watch?v=IjbS-BFrFSA

Anonym sa...

Hallå ! Dags för bröderna att skriva om helgens bravader i Götet.