onsdag 7 januari 2009

Tjockast på avdelningen!!??

Då va ledigheten slut och det är dax att försöka bli människa efter alla lediga och slappar dagar. Har haft lite på känn att jag gått upp lite i vikt när jag varit ledig men har ingen våg här hemma så jag va ju ändå inte riktigt säker.

Börja med att jag gick upp vid 06.10 i morse, gick till garderoben (torkställningen) och skulle vlja ut ett par nytvättade byxor dagen till ära. Valde ett par som är lite av en favoritbyxa och drog på mig dom. MEN JAG KUNDE KNAPPT KNÄPPA KNAPPEN!!!!

Blev helt förtvivlad. Har jag gått upp så mycket att jag inte får på mig mina byxor längre tänkte jag.
Efter ha dragit in magen till max så gick det att knäppa och det gick även att andas någorlunda normalt. Väl på jobbet gick jag raka vägen fram till vågen och ställde mig. Den visa 84 kg. Förut har jag vägt 80-82 kg på den vågen.

Jaja det går snart tillbaka till det normala tänkte jag. Men sen börja jag tänka på hur min viktkurva ser ut från nått eller ett par år tillbaka. Jag har nog fan nästan gått upp 10 kg!!!!

Börja även tänka på vikten på mina kollegor på jobbet och kom fram till att jag ligger tvåa i viktligan.
Jag som alltid varit jättesmal och nästan velat lägga på mig några kilo så man ser normal ut. Nu har det gått för långt. Fortsätter det såhär så väger jag ju snart tresiffrigt!!!!

Så nu när jag kom hem från jobbet så slet jag av mig mina arbetskläder och satte på mig en helt ny trikå som jag vunnit i en golftävling (alltså ett underställ) och en polotröja och byxor. Nu jävlar ska jag ut och springa tänkte jag. Har ju inte hänt på ett halvår kan jag tänka mig.

Jag sprang turen jag och Smedby sprang i somras en gång. Den är c:a 4,5 km. Så nu har jag börjat jaga målet 78 kg.

Nu under min löptur så tänkte jag att det är ju fan ingen tjej som vill gifta sig med en sån stor boll och slöfock som mig. Då kom jag att tänka på att det är ingen som börjar bloggragga än va?
Det känns som ett nytt koncept som ingen testat. =)

Typ dra igång en blogg som heter: vemvillbliminfru.blogspot.com
Helt enkelt skriva lite om sig själv och sitt liv och ge sig ut i datevärlden och skriva om det. Dock tror jag inte det är nått för mig för jag är ju aldrig ute på date och jag tror inte jag skulle vilja utsätta mig för det pinsamma när folk går in och läser om mitt misslyckade liv! =)

Om det är nån där ute som stött på nån liknande blogg så skicka en länk. Väldigt nyfiken! =)

TILL SIST:

GRATTIS FIPPA PÅ 24 ÅRSDAGEN!!!
GRATTIS WERNHEDE PÅ 27 ÅRSDAGEN!!!

HOPPAS NI HAR HAFT EN UNDERBAR DAG!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, vore coolt om du gjorde en sån blogg, kanske skulle strömma in fina frunntimmer som gärna vill gå caddie me dej i kort kort typ....kanske inte så bra för då blir de la boogies på alla hål;)

jaså t o m lill-öhrman har börjat lägga på sej!! Inte dåligt... du e välkommen uppåt till de "stora grabbarna" då :). själv vart de mellan 1 o 2 kg uppgång under jul o nyår, men inte så lustigt efter allt drickande o ätande.... vi får ta tag i´t o hoppas golfbanan öppnar snart igen så vi får gå av oss lite !!

Jonas Öhrman sa...

Tycker det känns lite onödigt att lågga upp en sån blogg p.g.a. att du Patrese är den ända som läser! =)

Det är skillnad på en tresiffrig brandmannakropp mot mig som är både fet och ful!! =)

Anonym sa...

Tack! Vilken ära att bli gratulerad här på din blogg!