tisdag 13 januari 2009

Vad hände??

Börja med att säga att hockeymatchen jag va på igår va bedrövlig. Läs om den på http://wettern.blogspot.com

Men efter det så hände det nått mycket märkligt som jag inte trodde skulle ske. Vi åkte till Max i Linköping för att äta en bit efter matchen. När vi kom dit så står en kille och två tjejer och viskar lite och tittar på oss där vi står och ska förbestämma oss för vad vi ska äta. När vi väl kommer fram för att beställa så säger killen bakom disken:

- Det är inte ofta man får in så här fint besök av Axell, Falk och Lindholm!

Jag blev lite förvånad för jag trodde verkligen inte sånthär hände men grabba verka ganska vana vid uppmärksamheten. Grabben fortsätter:

-Är det okej om jag tar en bild på Er?
-Det är helt okej säger Lindholm.

Jag blir då tillsagd av Falk att jag ska ta grabbens kameramobil och ta ett foto på alla tillsammans. Jag står alltså där på Max i Linköping och tar en bild på Falk, Fräddä och Macke ihop med en grabb och två tjejer från personalen. Sen när det är klart så säger killen:

-Det är klart att jag bjuder grabba på Maxmålet!

När jag kommer fram till kassan och får ögonkontakt med grabben där bakom så går hans jättesmile ner till gravallvarlig på en millisekund och säger till mig:

-Det blir 75 kr!

Fan tänkte jag. Man skulle satsat lite mer på någon sport så kanske jag oxå fått ett Maxmål gratis!

Nu har ni fått höra lite om min resa till Linköping.

Over and out!

ps. Ta detta med en nypa salt! =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Va?! Äter du hamburgare? Ajabajja...

Anonym sa...

Hahaha ja du din lille tok,,,du kanske skulle satsat på sporten när du var ung och inte fjantat omkring som ett fluffigt lejon i sporthallen höhöhöhöhöhöhöhöh

Macke sa...

Max mål gratis är bra haha

Anonym sa...

Va fan surrar du om...haha. Tur att jag såg ditt ps....annars hade jag kört ner dig till BS ;)