tisdag 27 januari 2009

Inlägg #25 *Uppdaterad

Såhär i finanskris tider och folk blir uppsagda till höger och vänster så måste man ta tag i saker och ting och visa att man verkligen vill jobba kvar. Ibland är det kanske inte det roligaste man får göra men jag känner mig ändå ganska nöjd för det har svurits och gapats över det här ganska länge nu för att folk tycker det är tråkigt.

Jag ska förklara lite mer ingående vad det är jag gjort i eftermiddag för att försöka imponera på tjifen... =)




Detta är en kartong med 769 st kedjelänk. Dessa ska packas fint i:



Dessa fina kartonger. Sen ska man lägga dem snyggt och prydligt i:


En större kartong. Jag är inte riktigt klar än men jag tycker själv jag har varit riktigt duktigt. Eller hur tjifen? =)
Fick se två så j-a roliga youtubeklipp igår. (Tack PG) De kommer här: (måste börja uppifrån)








Roligt va? =)

Nu ska jag fortsätta och jämföra lagsport med oss vanliga dödliga igen. =) (Som jag gjorde i Jämtin inlägget)

Jag läste precis i Kanonmagasinet ( en svensk medlemstidning om Arsenal) där den svenske reportern som träffat Theo Walcott fråga såhär:

"Hur är det att vara i princip ensam britt i ett brittiskt lag?"

Då kom jag att tänka på att det har varit väldigt mycket snack om att Arsenal ibland inte har några engelsmän i start elvan eller i truppen. Endel pratar om att det måste bli ett tvång för lag att ha ett visst antal engelsmän i startelvan. Jag tycker såhär. Hade det funnit en massa bra engelsmän så hade dom spelat i dom största och bästa lagen. Inte harva runt i andra eller tredje divisionen. Folk vill väl ändå se dom bästa spelarna i sina favirot lag eller?

Nu till min jämförelse. Tänkt om MT/VT skulle göra ett repotage om mig (varför skulle dom vilja det?) och ställa frågan:

"Hur är det att jobba på samma avdelning som en Ryss?"

Eller om dom skulle göra ett repotage om någon på E-lux och fråga:

"Hur är det att jobba ihop med alla finnar här?"

Tänkt er rubriken på MT/VT:
"Nu får det va nog!"

Undertext:
"Dessa Finnar förstör den goda svenska moralen vi har här på E-lux!"

Vilket j-a liv det skulle bli. Eller någon ringer och söker jobb och platschefen frågar vart arbetssökaren kommer ifrån och han svarar Uganda. Ska platschefen då kunna svara:

"Tyvärr vi har redan fyllt kvoten med icke svenskar på detta företag."

Är inte sporten väldigt rasistisk i denna synvinkel?
Ska inte alla lag få bestämma själva vilka spelare dom vill ha i sitt lag?
Eller är det jag som är ute och cyklar?
vad tycker ni?

Over and out!

6 kommentarer:

Jocke sa...

Haha...Fan va duktig han är då! Dom där klippen var riktigt kul.. haha! Sjuka killar =)

Anonym sa...

Släpade du in pallen med länk till kontoret? Misstänkt likt ditt skrivbord. Jovisst klart man ska sitta skönt när man jobbar ;o)
Behave när jag är borta./Tjifen

Jonas Öhrman sa...

Jajemän.... Jag gjorde en "Peter Olofsson" (en gubbe som jobba på fredriksons förut) och tok en handtruck och verkligen banka in pallen på kontoret.... Till skillnad från Peter så lyckades jag komma in... B.T.W. så måste du ringa tre snickare så dom fixar dörrkarmen! =)

Anonym sa...

Jag som plockade pallen räknade till 769 st.Tog du hem dom resterande??? Järkis.

Jonas Öhrman sa...

haha!!!

Du ää ju lika dålig på att räkna som Brunte ää på trav! =)

Anonym sa...

duktigt packat=)!!

Hmm rätt intressant inlägg du hade i slutet måste ja säga! Tycker inte du va "ute o cyklade" allt för mkt för jämför man me jobb osv har du ju helt rätt.... Klart man lika gärna kan ha en vass Grebolirare i Arsenal som nån ryss, de har du faan helt rätt i :)