fredag 16 januari 2009

Hockey, Antikrundan och VPT!

Det är inte ofta man åker in till Linköping och kollar på hockey två ggr på samma vecka men denna vecka så hände det faktiskt. I måndags va jag ju som sagt i Stångebro och kolla på Wettern och igår va jag på LHC - Hv71 och jag fick se ett fruktansvärt läckert mål av lille Tedenby.... Så vackert så vackert..... Läs mer om det på http://www.hv71.se/

Efter jag kommit hem igår så kom jag på detta:

-Fan jag har ju missat Antikrundan!!!!

Det har ju varit 2 avsnitt och jag har missat båda. Katastrof!!!
Satt här hemma lite butter och slösurfa lite så hände det jag aldrig trodde skulle hända. Mina ögon blev lika stora som han den Max anställde killen som fick syn på HCW grabba som jag skrev om i förra inlägget. Jag gnugga hårt 2 ggr för att verkligen säkerställa att jag sätt rätt!

Det är alltså någon som lagt ut Antikrundan med HD kvalité på en torrentsida!!!!!

Jag blev helt lyrisk. Nästan i klass med när Hv vann SM-guld senast. Jag kan alltså se Antikrundan när jag vill nu. Nu kan jag va med och diskutera gamla föremål med min teamleader och min chef. Jag har haft jättejobbigt när dom pratat om gamla tavlor,speglar och kinesisk keramik men nu kan jag ju va med och diskutera! =)

Nu i efter jobbet gjorde jag bort mig som fan!
Jag satt och snacka lite med Fräddä och jag skicka en länk till en låt på spotify och då sa han till mig att han inte hade det så snäll som jag är så erbjöd jag honom en av mina som jag kan dela med mig av. Dum som jag va så skulle jag ju naturligtvis sagt innan att jag vill ha ett säsongskort till HCW:s nästa säsong men jag kom på det efter jag skickat det till honom så nu blev jag alltså av med en användare utan att få något tillbaka...FAN!!!

Nu kom jag på att min kära kusin lova mig en "goal celebration" nästa gång han gjorde mål. SÅG INGET AV DET I MÅNDAGS?????

Ikväll blir det poker för hela slanten. Vi ska ikväll kora 2009 års första VPT vinnare. Vi spelar ett typ av seriesystem som börjar i augusti och finalen spelas i maj. En gång i månaden går alltså en VPT av stapeln och då vinner man poäng. Så till finalen startar man turneringen med så många marker som man har tjänat ihop poäng under dom tidigare turneringarna. Så det är mycket viktigt att man inte gör bort sig i någon turnering för då får man mindre marker till finalen. Ett mycket roligt upplägg. Vi är idag 16 medlemmar i åldrar från 20 år upp till 46 år. Vi är tyvärr bara en tjej och 15 killar. (men det kanske det blir ändring på nästa säsong Eva?)

Nu ska jag ta mig en öl till innan jag drar till lokalen....

Over and out!!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Sitter du och är ironisk? Antikrundan är allvarliga grejer. Det och vädret.
/Tjifen

Jonas Öhrman sa...

jag är jätteallvarlig....Antikrundan är faktiskt svinbra!!!

Anonym sa...

Du sa nästa hemmamatch jag gör mål:) Var i Silverköping i måndags va??

Jonas Öhrman sa...

Men va fan! Du måste ju göra det hela säsongen!
jaja får väl gå för denna gång...Va ju inget vidare vackert mål du gjorde om det nu va du! =)

Anonym sa...

Snart är du lika stor som Blondinbella, 213 unika besök denna vecka. Micke

Anonym sa...

Nja det var inget vidare vackert mål men ack så viktigt som tur va?.. spar det vackra till LIF hemma söndag.

Jonas Öhrman sa...

ja jag såg att jag hade det...Jag ää helt chockad.... Men mycket roligt med så många som ää inne och läser... Ja på söndag vill jag se många snygga mål...

Anonym sa...

Med unika besökare, menar dem unika ip-adresser då lr? För jag får ju ett nytt IP varje gång jag startar upp min dator. Plus att jag har väl varit inne på denna sida från ca 10 olika datorer på jobbet med =) vill inte förstöra stämmningen här inne men bara undrade =) Inte så hajjj på det här med datorer

Jonas Öhrman sa...

Jag vet faktiskt inte men så ää det säkert..... Mycket ändå! =)

Fräddä sa...

Tackar & bockar för Sportify & ditt låt-tips;)
Ska försöka fixa nån fribiljett till dig.. Farfar Acke brukar ju stå i "biljettbusan" vettu :)
Hoppas de gick bra på "finns i sjön tour" igår ???;)
Ses i Hallen i morrn...

Anonym sa...

Har du aldrig varit inne på SVT Play Jonte? :)
http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/navigation.jsp?d=81727