måndag 19 januari 2009

Pinsamt!!

Jag har varit med om en pinsam händelse idag. Jag tog min dagliga tur till Konsum efter jobbet och handla mig lite kvällsmat. Idag bestående av korv med tillhörande bröd. När jag kom ut därifrån så såg jag en väldigt söt tjej komma gåendes mot mig som jag aldrig sett förut. Av någon anledning ska jag försöka hoppa upp på cykeln i farten lite snyggt medans jag tittar lite på henne i ögonvrån. Min västerfot glider då av pedelen och jag går nästan ner i spagat och är förbannat nära att lägga mig över cykeln. Det blev ju inte riktigt den snittsiga ivägåkandet jag hoppats på. (om snittsigt cyklande någonsin imponerat på en tjej?)
Det va lite pinsamt.

Nu till veckans Liif!

Detta gäller nog inte bara Liif utan många andra skulle jag tro. Han säger inte tagit och slagit som vanliga människor utan säger istället tajt och slajt. Fick höra det några ggr idag på jobbet och jag skrattar lika gott varje gång jag hör det.

-Öhman! Har du tajt mii hammare?
eller:
Vem har tajt den nu då?
eller:
-Öhman! har du slajt igen mii låda?

nu ska ni få höra nått som kan va ganska frustrerande med honom oxå. Ibland när man är lite stressad och letar efter någon och då går fram och frågar Liif såhär:

-Har du sett Knut?
Då får man svaret:

- Han ää uppe på vinn (vinden) och åker skridskor!

det tycker han är fantastiskt kul att säga. Allvarligt talat så vet jag inte vad det är som är roligt med att säga så?

Det va allt för idag!

Over and out!

3 kommentarer:

Bull aka Emma sa...

Hahaha den piruetten hade man velat se! :D

Anonym sa...

haha..jodå..hoppa på cykeln i farten faller alla tjejer för...klockrent..

Macke sa...

på vinn åker de flesta skridskor, eller? haha du verkar ha ett par orginal på jobbet