fredag 9 januari 2009

Seren!!

Förra gången jag skrev om våra kåra bröder på Fredriksons så trodde jag inte det skulle va så kul att läsa för folk som inte visste vilka dom va men ack så fel jag fick. Folk som varit inne och läst säger hela tiden att detdär om bröder på ditt jobb va förbannat kul. Just därför så ska jag berätta en historna som hände i somras som va fantastiskt roligt. =)

Det utspelade sig på Källarn en lördag. Jag hade varit ute och spelat första dagen av KM i golf så jag va lite sliten och va sugen på att gå ut och äta nånstans. Ringer en polare och vi bestämmer att vi ska ses på stan så får vi se vart vi hamnar. När vi kommer ut på storgatan så ser jag Seren gåendes ganska full med sin vapendragare, vi kan kalla honom Mörten. Vi möts och han säger:

- Tjena Öhman!
- Lördag idag Öhman!
- Läska lite näbb vettu Öhman! (dricka öl kallar han "Läska näbb" =))

Han va då påväg till Källarn för att fortsätta "läskandet".
Efter att ha gått storgatan upp och ner så bestämmer vi oss för att gåtill Källarn och äta. Klockan va då precis 22.00 och det är då alla slutar servera mat. Vi lyckas iallafall va så snälla att vi får va sista beställningen om vi gör det snabbt. Av nån konstig anledning så va inte Seren och mörten på plats då utan dom kom dit precis efter oss och satte sig vid bordet bredvid oss. Då hade dom med sig en kvinna i sällskapet. När vi sitter där och väntar på maten så kommer servitören fran till Seren och Mörtens bord och säger:

- 3 st Eriksberg eller? =)
- Jajemän sa Seren.

Precis i det ögonblicket så fatta Seren att vi beställt mat så när servitören kommer tillbaka så säger Seren:

- Jag vill beställa mat!
- Köket är tyvärr stängt sa servitören.
- Men va fan! Dom har ju fått beställa mat! Va är det för j-a stil! säger Seren

Det ska tilläggas att han har väldigt väldigt kort stubin. Han blir högröd i ansiktet direkt när nått inte går som han vill.
Servitören säger då till Seren att om det inte passar så behöver han ju inte dricka ölen heller och gå härifrån istället.
Seren svarar då väldigt upprört:

Ja ta den där j-a ölen så går jag härifrån!

Det roliga i kråksången är ju då att Mörten och hans tjej vill ju inte alls gå från Källarn och sitter då kvar och dricker sina Eriksberg medans Seren står utanför uteserveringen och väntar. Han står säkert därute c:a 30 -40 min.

HAHAHA! Fy fan va vi skratta åt honom!

Jag har många mer roliga berättelser på lager som kommer komma här framöver! =)
Nu ska jag göra mig iordning för poker!

Over and Out!

Ps. Vore kul om ni som läser kunde lämna några kommentarer ibland så man vet att det är nån mer än Patrese som läser! =)

8 kommentarer:

Jocke sa...

Hahahah! Läska näbb var ett kul uttryck! Tycker dom verkar påminna lite om dum o dummare =) Me förstår att det är kul med dessa gubbar =)

Anonym sa...

Mörten snygg alias.

Fräddä sa...

inget jobb över på Fredriksson åt en elevassistent/köck med tummarna mitt i hand ;) ???
Underbar läsning Jonte....
mvh
Axell

Anonym sa...

jag känner igen det där? var jag med?

Jonas Öhrman sa...

Det är ju tyvärr finanskris nu så det är dåligt med jobb... Skulle gärna vilja ha dig nere hos mig annars....hade varit roligt att snacka sport med nån...Nere hos mig så tror folk att David Beckham spelar tennis... =)

Jga Fippe du va polarn som jag skriver om! =)

Anonym sa...

Underbar historia!

Anonym sa...

patrese läser de vet du.... =)

Läska näbb va ett nytt uttryck=)

Anonym sa...

Kort stubin var rätt ord. Det är kul när Serens brorsa säger emot Seren om vad det ska bli för väder. Då jävlar tänder det till. Hehe.
/Tjifen